czwartek, 21 listopada 2013

17. Ciasto czekoladowe z mleka ryżowego

Dzisiejszy wpis skierowany jest dla osób, które lubią eksperymenty lub po prostu muszą eliminować laktozę w swoim jadłospisie. Każde mleko inne niż krowie jest ciekawe. Moim zdaniem mleko ryżowe pysznie smakuje w ciastach, jeżeli chodzi o samo picie tego napoju to nie koniecznie mi on bardzo smakuje. Ale wiadomo każdy jest inny. Tak, więc zachęcam do konsumpcji i opinii ;) Mój pierwszy eksperyment z takim składnikiem udał się dzięki Kindze Paruzel ;D






Składniki:
2szkl. mąki
1szkl. cukru trzcinowego
0,5szkl. oleju
1,5szkl. napoju ryżowego
1 łyżki cynamonu
3 łyżki konfitury jagodowej
cukier waniliowy
płaska łyżka sody
3 czubate łyżki kakao
żurawina/posiekane orzechy/ (do wyboru)
świeże owoce ilość wg uznania(u mnie jabłka)

Przygotowanie:
Wszystkie składniki oprócz borówek bardzo dokładnie mieszamy. Ciasto wlewamy na blachę, ja użyłam foremek silikonowych. Na gorę wykładamy borówki.  Pieczemy 40 -50 min w temp. 180C sprawdzając patyczkiem czy ciasto nie jest surowe w środku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz